Dirigente An-Sophie Van den Neucker

An-Sophie Van den Neucker (18/10/1998)

Al op zeer jonge leeftijd dook An-Sophie al onder in de kunsten.

Aan de Akademie Voor Muzische Kunsten te Meise begon ze haar traject als pianiste en balletdanseres, maar snel bleek dat haar honger naar kennis en de drang om creatief met kunst bezig te zijn nog niet gestild was.

Ze studeerde er vervolgens ook slagwerk, woord, cello en gitaar en ontdekte dat haar grootste liefde misschien wel zingen was.

Aan het Koninklijk Conservatorium Brussel studeerde ze er Piano, Schriftuur en Orkestdirectie en verdiepte ze zich doormiddel van keuzevakken en muziekstages in zang, jazz-zang en jazz-harmonie. Op uitnodiging van dirigent David De Geest sloot ze zicht aan bij zijn “Cinematic Art Choir” en toerde daarmee meermaals door Europa om filmmuziek te brengen met grote namen als Hans Zimmer, James Newton Howard en Ennio Morricone.

Tijdens deze concertreizen en de koorprojecten op het conservatorium ging er voor An-Sophie een hele nieuwe wereld open: die van het samen zingen in koor. Een wereld die ze niet kan loslaten. Vandaar dat ze momenteel, naast het dirigeren van haar kinder- en jongerenkoren en het volwassen koor Amicale, haar studies voor Schriftuur en Koordirectie vervolledigt aan het KASK Conservatorium van Gent.”